גלישה בריאה של הילד באינטרנט

גיל ההתבגרות מביא לנו ההורים אתגרים חדשים ומיוחדים. קשה לנבא את האתגרים האלה מראש משום שאנחנו לא ממש מרגישים אותם עד שזה כבר קורה לנו בפועל. אולם עם קצת ערנות נוכל למזער את הנזק הנגרם מהם כתוצאה מחוסר היערכות מוקדמת והכנה ראויה.

נכתב על ידי עצת נפש

עלינו להבין תחילה שגיל ההתבגרות הוא תקופה לא פשוטה עבור ילדינו. כל מי שיש לו ילד בגיל הזה יודע שהילד שלו עובר תהפוכות ומשברים פנימיים תוך כדי תהליך עיצוב הזהות העצמית. דבר זה מזקיק אותנו לערנות ולמעורבות. הילדים של היום עוברים קשיים רבים יותר מאשר הילדים שהיו בעבר. הטכנולוגיה המתפתחת חושפת אותם ללחצים חברתיים גדולים יותר.

עצת נפש - גלישה בטוחה

עצת נפש – גלישה בטוחה

הם מבלים שעות רבות בחדר מול המחשב ובגלישה ממושכת באינטרנט, ברשתות החברתיות, בפייסבוק ובצ’ט. שם הם מצד אחד מוצאים מקור לשיח חברתי, לשייכות, לעניין, לעשייה ויצירה, אולם מאידך הם חשופים ללחצים חברתיים ולנידוי חברתי. לפעמים ההתעסקות הממושכת במחשב עלולה דווקא להעיד גם על דיכאון, דימוי עצמי וערך עצמי נמוך, קשיים ביצירת חברים, כעס מודחק, בושה ואשמה עצמית ועוד שלל של התמודדויות אחרות. אם ילדכם מבלה שעות ארוכים במחשב ובאינטרנט ומפתח סימנים ברורים של התמכרות לאינטרנט כדאי שתתייעצו עם גורם מקצועי מוסמך. מרכז הסיוע “עצת נפש” יוכל להוות עבורכם כתובת להבנה עמוקה יותר של התהליך העובר על בנכם. במקרה הצורך תופנו לגורם מקצועי ומנוסה שיעניק לכם את העזרה המבוקשת.

לפעמים הילד קורא לנו ההורים לעזרה. הוא אינו יודע כיצד להביע זאת במילים אך מעשיו הם זעקה שהוא משמיע לעולם ומצפה מאיתנו ההורים שנשמע אותה וניתן לה מענה. זכרו, ילדיכם מזהה בכם מודל עיקרי לחיקוי ולתמיכה ולרוב קשה לו לומר: “אני זקוק לעזרה” או “תעזרו לי”.

אל תמנעו לגמרי גישה למחשב

יחד עם זאת, אין זה אומר שעליכם למנוע מילדיכם את השימוש הטוטאלי במחשב. פעולה זו לא תסייע לו להתמודד עם קשייו אלא רק להיפך. אם תפעלו כך, האימון ביניכם ובין ילדכם רק ייפגע והוא עלול להסתגר בתוך עצמו עוד יותר. במקום זאת נסו לקבוע יחד איתו זמנים מוגדרים שמוקדשים לגלישה באינטרנט וזמנים מוגדרים שמוקדשים ליציאה מהבית ולבילוי עם חברים. עודדו אותו להכין לעצמו את לוח הזמנים והחלוקה שמתאימה ביותר עבורו. כמו כן, עודדו אותו לצאת ולהתנדב. כדאי גם לעודד עיסוק בפעילות גופנית מאתגרת. סייעו לו לפתח קשרים חברתיים וכן ליצור זמן איכות עם המשפחה, האחים ואתכם ההורים. תמכו בו והיו לו לאוזן קשבת. עודדו אותו לשוחח עמכם ולשתף אתכם בקשייו. עודדו אותו לאמץ לעצמו סדר יום והרגלי חיים בריאים כשם שאתם פועלים עם עצמכם.

ייתכן ויידרש לו זמן על מנת להיפתח אליכם ולחזק את יחסי האימון שאולי סובייקטיבית הוא מרגיש שנפגעו ביניכם. היו סבלניים… זה עלול לקחת לו קצת זמן. אל תצפו לתוצאות מיידיות. תנו לו את המרחב לו הוא זקוק ודובבו אותו מהצד להמשך צמיחה אישית והתפתחות.

מרכז “עצת נפש” מציע סיוע לגברים, למבוגרים ולצעירים, כמו גם להורים ולאנשי הוראה שמתמודדים מול התמכרות לאינטרנט.

פורסם בקטגוריה התמכרות מינית, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.