מהם הסימפטומים להתמכרות לאינטרנט?

התמכרות לאינטרנט היא אחת הבעיות שבה נתקלים בני נוער וגם מבוגרים רבים. במשך השנים, נכנסו חוקרים לשדה הזה וניסו לגבש הגדרה כוללת שתאבחן את ההתמכרות. ישנם סעיפים שונים שדרכם מתאפשר להגדיר את ההתמכרות לאינטרנט.

נכתב על ידי מרכז עצת נפש

אחד החוקרים בתחום, ק. יאנג, ניסה לגבש הגדרה להתמכרות לאינטרנט על בסיס שישה סממנים:

  1. שש שעות ויותר של גלישה באינטרנט, לאורך פרק זמן ארוך ועל בסיס יומיומי.
    התמכרות לאינטרנט (צילום: David Castillo Dominici)

    התמכרות לאינטרנט (צילום: David Castillo Dominici)

  2. סערת רגשות ואי נחת ושלווה. תחושות המציפות את האדם כמו רוגז, ואף סממנים של חרדה, כאשר לאותו אדם אין חיבור לאינטרנט או גישה לרשת. לעתים, מתחוללת סערה בתוך האדם שבמסגרתה קיימת אובססיה להתעדכן ולקרוא מידע על כל דבר המתרחש ברשת. לסיטואציה הזו מתלווה התרגשות גדולה כשעומדים להשתמש באינטרנט בפעם הבאה.
  3. תחושה של רצון וצורך לשבת שעות רבות ולגלוש באינטרנט בצורה מאסיבית. הצורך מתגבר ככל שעוברים הימים, והכל על מנת להשיג סיפוק.
  4. אי יכולת להפסיק או להשתלט על כמות הגלישה באינטרנט.
  5. סכנה לקשרים עם חברים או אובדן קשרים. האדם המכור לאינטרנט מביע נכונות לזנוח את הקשר שלו לעולם, ומעדיף להגיע לסיפוק הצורך בגלישה ארוכה וממושכת. לעתים, האדם המכור מוותר על השקעה בעבודה, בתא המשפחתי או בנושאים אחרים ומשמעותיים בחייו.
  6. האדם המכור גולש ברשת מתוך מאמץ לחמוק מהנושאים הבעייתיים בחייו. הבעיות שהאדם חווה, מלוות במקרים רבים בדיכאון או בפסיכוזות שזקוקות לטיפול, אבל אינן מאותרות ומטופלות.

מרכז הסיוע עצת נפש מסייע לגברים צעירים ומבוגרים שמתמודדים עם התמכרות לאינטרנט. צוות המרכז מורכב מאנשי מקצוע וטיפול, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים ואנשי חינוך.

פורסם בקטגוריה התמכרות לסמארטפון ואינטרנט, מאמרים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.