מכור לאייפון ולאפליקציות בסמארטפון

האם גם אתה הולך לישון בלילה וקם בבוקר לצד האייפון שלך? האם גם האייפון שלך שולט על חייך? מחקרים עדכניים מראים שמתוך חמישה מיליארד מכשירי הטלפון הסלולארי שקיימים בעולם, 22 אחוזים הם סמארטפונים.

מאת מרכז עצת נפש

משנה לשנה נתונים אלה הולכים ומתעצמים. המחקרים מעידים על כך שתשעה מתוך עשרה מבעלי המכשיר משתמשים בו על בסיס יום-יומי. מחקר אחר שנעשה בתחום מראה שבני הנוער בישראל עומדים בראש רשימת הסובלים מהתמכרות זו ביחס לשאר מדינות אירופה. אולי לא לחינם קוראים לנו בדור הזה “דור המסכים”. אנו מחוברים כמו אינפוזיה למסך שלנו.

עצת נפש - התמכרות לטלפונים החכמים

עצת נפש – התמכרות לטלפונים

ללא ספק, מכשירים אלה שינו את חיינו. כבר מזמן הסמארטפונים הם לא רק מכשיר פלאפון המשמשים ליצירת קשר. הסמארטפונים ממלאים עבורנו את כל מחסורינו אך בד בבד גם מנהלים את חיינו בכל רגע נתון. הזמינות שהם מציעים לנו מעניקה לנו אשליה שאנו שולטים יותר בחיינו. שאנו חיים במודעות תמידית למתרחש מסביבנו. אולם, מחקרים מראים שבפועל אנחנו יותר ויותר מנותקים מהצרכים הבסיסיים שלנו. הסמארטפון משתלט על חיינו ואנחנו עלולים לאבד ריכוז ומיקוד בעבודה, בלימודים ובכל דבר חשוב אחר שקיים בחיים.

איך מטפלים בבעיה?

למרות זאת באפשרותנו ללמוד כיצד להחזיר לעצמנו את השליטה על חיינו ולחיות במודעות. בכוחנו למזער את הצורך התמידי שלנו במכשיר. תחילה עלינו להגדיר מהי הפונקציה שהכי תופסת אותנו באייפון. מחקרים מראים שהכניסה לאפליקציות היא הדבר הכי נגיש ושמיש עבורנו. במידה וכך הוא הדבר גם אצלך, אנו ממליצים לך להתקין סיסמה על האפליקציות שלך.

באמצעות דולר אחד תוכל לרכוש את האפליקציה “Applocker” המפעילה מערכת נעילה על כל האפליקציות שלך. מומלץ לרכוש את האפליקציה ולהתקין סיסמה ארוכה במיוחד, למשל סיסמה בת 14 תווים המשלבים גם אותיות גדולות ומספרים, כך שבכל פעם שתרצה להיכנס זה ידרוש ממך השקעה וחשיבה.

ההשקעה הנדרשת תסייע לך לעשות חושבים ולבחון היטב האם אתה באמת רוצה להיות מנוהל ע”י הדחף הבלתי נשלט להיכנס לאפליקציה או שאתה מעדיף לוותר על כך כרגע. בחלוף הזמן אתה תחוש שינוי בדחף השולט בך ובהתנהגותך היומית ותחוש כיצד השליטה העצמית שלך חוזרת לחייך והדחף הבלתי נשלט שהיה לך קודם לשימוש באפליקציות נרגע.

רעיונות נוספים לעבודה ולשיפור מתמיד של יכולת הריכוז שלך תוכל לקבל בהתייעצות עם סייעי קו הסיוע של “עצת נפש”. לפעמים שיחה אישית וכנה על הקושי יכולה לעזור הרבה יותר מעצות רבות וטובות.

עצת נפש הוא מרכז המסייע לקהלים שונים להיגמל מהתמכרות לחידושים טכנולוגיים כמו אינטרנט וטלפונים חכמים.

פורסם בקטגוריה התמכרות לסמארטפון ואינטרנט, מאמרים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.