לצאת מזה, היה נראה כמו דמיון

mistake-1966448_640זהו סיפורו של נדב, גבר בן 30 שגדל בצפון הארץ, אשר התוודע לנטייה המינית השונה שלו כבר בבית הספר היסודי, בשל התנסות תועה.

נדב חווה את ההתנסות במספר מקרים נוספים בשנים שלאחר מכן. כשעבר לחטיבת ביניים מחוץ לעיר, תדירות המעשים גדלה משמעותית והיא התעצמה גם בלימודי בית הספר התיכון.

נדב סיפר כי ראה בסביבתו נערים עם תהיות נוספות: “לא כולם היו בעלי נטיות הפוכות כמוני, אבל זה גיל כזה שבו נערים מחפשים את הזהות שלהם, ויש גם השפעה חברתית”.

לאיזה טיפול פנית?

“הנטייה ההפוכה מלווה בהמון שנאה עצמית, למרות הסיפוק המיני. התחושה היתה שכולם טובים יותר ממני והיא לא נבעה מהידיעה על עבירת דת, אלא מתוך הבנה שלא כך אמורים להתנהל חיים תקינים. ר”מ מהישיבה שבה הייתי הציע לי ללכת לטיפול והפנה אותי לארגון ‘עצת נפש’.

התקשרתי למרכז הסיוע של ‘עצת נפש’, שיחת טלפון שדרשה ממני תעצומות נפש אדירות. המטפל העביר אותי תהליך שבו הבנתי שמה שאני רואה על פני השטח הוא לא מה שבאמת מתרחש אצלי במעמקי הנפש. הטיפול עסק בנפש שלי ולא ובנטייה המינית, שהיא רק קצה הקרחון.

“דפוס התנהגות מהילדות”

המטפל פתח את עיניי, הבנתי שהנטייה ההפוכה נובעת מדפוס התנהגות שרכשתי בילדותי. גיליתי שהמשיכה שלי לגברים נובעת מהמחסור העצום בדמות אבהית בילדותי, אני מחפש מגע ואהבה בכדי שישיב לי את הגביות שאין לי ואת האהבה שחסרה לי מילדות.

מה הוא המסר שלך?

“היום אני בן שלושים ויש לי שני ילדים. אין לי משיכה לגברים וזה אפילו מגעיל אותי במידת מה, כעת אני מתמודד עם הקושי לא להסתכל על נשים אחרות.

אני לא מדען אך גיליתי על בשרי כי הנטייה יושבת על בסיס נפשי, לא מדובר בנטייה מולדת ובמשהו שלא ניתן לשנות. חשוב לזכור כי אין ערבות של מאה אחוזים להצלחה בתהליך. העזרה שקיבלתי ממרכז הסיוע של עצת נפש תרמה לי רבות והובילה אותי לחיים בריאים ונכונים.”

פורסם בקטגוריה התמכרות מינית, מאמרים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.