גם אני מכור – האינטרנט אמצעי או מטרה?

המחשב הנייח, הנייד, הסמארטפון, האנדרואיד והטאבלט הפכו את כולנו להרבה יותר מעודכנים בכל מה שקורה סביבנו. בלחיצת כפתור אנחנו מצליחים תוך חלקיק שנייה להתעדכן בכל רגע נתון ולעדכן חזרה את חברנו בשלומנו. הקדמה הטכנולוגית והדיגיטלית יצרה בלבול וחוסר הפרדה בין החיים האישיים, העבודה והיכולת שלנו לספק ולמלא את הצרכים הבסיסיים שלנו.

הכתוב הובא על ידי מרכז עצת נפש

הנגישות הזאת מכהה את היכולת שלנו להתרגש מן הדברים הקטנים של החיים. ליהנות בבוקר מציוץ הציפורים, להתבונן בשקיעה המרהיבה, ואפילו לקרוא עיתון או ספר טוב. במקום לשבת עם חבר בבית קפה ולשוחח על החיים אנחנו מעדיפים לעדכן בבת אחת את כל החברים שלנו בנעשה איתנו בשליחה ישירה לקבוצת מיילים, SMS או לעדכן את הסטאטוס שלנו בפייסבוק ובטוויטר. היחס האישי והתקשורת הבין-אישית כבר מזמן הפכו להיות שוליים לחיים שלנו.

עצת נפש - על ההתמכרות לאינטרנט

עצת נפש – על ההתמכרות לאינטרנט

הצרכים הבסיסיים שלנו נפגמו לא רק בכמות אלא גם באיכות. הרשתות החברתיות כמו הפייסבוק, תוכנות שיתוף הקבצים ועוד, יוצרות עוד ועוד אפשרויות ליצירת קשרים וחברויות באינטרנט אך קשרים אלו הרבה פחות אינטימיים וקרובים. התוצאה של הקשרים האינטרנטיים שאנו מפתחים היא שאנו מלמדים את עצמנו כיצד להתקיים גם ללא צורך במפגש הבין-אישי הקרוב המתבקש בשביל קשרים אמיתיים.

ההשלכות השליליות של ההתמכרות

ואם תשאלו, ובכל זאת, מה רע? אחרי הכל הטכנולוגיה גם קדמה אותנו. נכון, התקדמנו. אך הפסקנו לפתח קשרים בין-אישיים חיוביים. הפסקנו לפתח תקשורת מילולית, שפת גוף קרובה ויצירת יחסיים אנושיים, אינטימיים ובריאים.

רק אם נדע כיצד לשלב טוב יותר את המכשיר הנפלא של האינטרנט יחד עם מערכת חיים בריאה וכלכול נכון של הזמן שלנו, נוכל להשתמש באינטרנט ככלי לצמיחה ולפיתוח קשרים, תקשורת ואינטימיות בריאה.

מרכז הסיוע “עצת נפש” חרט על דגלו את הגשת העזרה והסיוע לאנשים שרוצים לאמץ הרגלי גלישה בריאים. מרכז הסיוע מגיש עזרה טלפונית לאותם המבקשים לסייע להם לחזור לחיים מאוזנים ובריאים. ללמוד כיצד לגשר בין העולם המקוון לבין העולם האמיתי.

המידע מובא על ידי מרכז הסיוע “עצת נפש”, המושיט יד לבוגרים ולבני נוער בבעיות התמכרות לאינטרנט. המרכז גם מסייע במקרים של נטיות הפוכות, דחפים ואובססיות.

פורסם בקטגוריה דכאונות וחרדות, התמכרות לסמארטפון ואינטרנט, מאמרים, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.