כיצד משפיע צידו ההרסני של האינטרנט על דמותו של האדם?

ניתן לדבר באריכות על השפעותיו המזיקות של האינטרנט על הדימוי העצמי של האדם, גם מבחינת אישיות וגם מבחינת מיניות. האופן שבו אדם רואה את עצמו ומעצב את דמותו מושפע באופן ישיר מהסביבה שלו, וכאשר הסביבה מוצפת בדימויים כאלו ואחרים שמצויים באינטרנט, ההשפעה יכולה להיות הרסנית.

מאת: מרכז הסיוע עצת נפש – צוות האתר

עצת נפש - התמכרות לאינטרנט

השפעות האינטרנט (pakorn)

הציפיות שיש לסביבה מהאדם שמגיעות אליו בים היתר דרך האינטרנט, גורמת לו לבחור את המראה החיצוני שלו: את צורת השיער, דגם הנעליים, לבוש ועוד. ציפיות אלו וחשיפה לתכנים מסוימים באינטרנט משפיעים באופן ניכר לא רק על המראה החיצוני אלא אפילו על העיצוב וההתנהלות במערכות היחסים האינטימיות.

החשיפה לתכנים פורנוגרפיים באינטרנט מעוותת את מה שאמור להיות במציאות ומשפיעה על המיניות בצורה הרסנית תוך כדי היחשפות לתמונה שקרית. כמו כן, אלמנט הגמישות והמידיות שבחשיפה אל תכנים אלו משפיעים על האדם עמוקות. 

אותם סרטונים גורמים לאדם לחשוב שכך הוא אמור להתנהג בחייו האישיים וכך יזכה ליהנות ולחיות, אך בדרך זו שוכחים מהחיים שבחוץ. אלמנט המציצנות נחשב גם הוא למשמעותי בתהליך החשיפה מפני שהיכולת לחדור לעולמם של אחרים ממכרת ומערערת את עולמנו לאחר שנעשית השוואה עם עולם שקרי זה.

מרכז הסיוע עצת נפש בעל ניסיון מצטבר בנושא התמכרויות. המרכז נחשב למוביל בארץ בסיוע בתחום זה ובתחומים של הומוסקסואליות, אובססיות מיניות ועוד.

פורסם בקטגוריה התמכרות לסמארטפון ואינטרנט, מאמרים, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.